תואר בוגר

היועצת לתואר בוגר

תיאור המסלול

ההיסטוריה, תחום הידע העוסק בחקר התרבות והחברה האנושית בעבר, היא התשתית לכל תחומי הידע העוסקים בהבנת האדם במדעי הרוח והחברה. החוג להיסטוריה באוניברסיטה הוא החוג הוותיק בארץ ובעל המוניטין הבינלאומי הרב ביותר. מרבית ההיסטוריונים המלמדים היום באוניברסיטאות בארץ עברו את הכשרתם באוניברסיטה העברית.

הלימודים בחוג מכשירים ללימוד והבנה דיסציפלינארית של מקצוע ההיסטוריה ובפיתוח יכולות חשיבה מחוץ לקופסא. החוג להיסטוריה "כללית" מתמחה בתרבויות המערב לדורותיהן ומנסה להפוך את תלמידיו לאינטלקטואלים עם ראיה רחבה.

הלימודים בחוג מחולקים לשני מדורים: המדור המודרני, והמדור הקדם-מודרני. על התלמידים לבחור באחד מהם כמדור הראשי ובאחר כמדור המשני, ולבנות את תכנית הלימודים בהתאם.

מתווה הלימודים, תשפ"ג (PDF)

(קובץ זה רלוונטי למי שהחלו את לימודיהם בשנת תשע"ו ואילך. לצפייה בשנתונים משנים קודמות לחצו כאן, בחרו את השנה הרלוונטית בראש הדף ואחר כך לחצו על כפתור "צפייה בפרק" בשורה היסטוריה)

 

תעודת הוראה

סטודנטים בחוג יכולים להתחיל את לימודיהם לתעודת הוראה כבר מהשנה השלישית לתואר הראשון. לימודי הוראה באוניברסיטה העברית פותחים את האפשרות לקריירה חינוכית מעניינת ומאתגרת במערכת החינוך.

התכנית של האוניברסיטה העברית מכשירה מורים להוראה בבתי הספר העל-יסודיים. תעודת הוראה נחוצה לכל מי שמבקש למלא תפקיד בהוראה במערכת החינוך. גם עובדי חינוך שאינם מורים, כגון יועצים חינוכיים, וכן מרצים במכללות לחינוך, חייבים להחזיק בתעודת הוראה.

תלמידי תואר ראשון יכולים לשלב בתכנית הלימודים שלהם שלושה קורסים של המחלקה ללימודי הוראה שהוכרו כקורסי אבני פינה. שני קורסים בתחום מדעי החברה (התפתחות והתבגרות - 34371, סוציולוגיה של החינוך - 34283) ואחד בתחום מדעי הרוח (מחשבת החינוך - 34312). תלמידים שילמדו את הקורסים הללו במסגרת אבני פינה יהיו פטורים מקורסים אלה ומנקודות הזכות שלהם בתכנית לתעודת הוראה.

קיימים מסלולים מקוצרים לתעודת הוראה המיועדים לתלמידים מצטיינים (ממוצע מ-90 ומעלה), לתלמידי ובעלי תארים מתקדמים, למורים בעלי ניסיון משמעותי בהוראה בבתי הספר, ולתלמידי ובוגרי החוג לחינוך.

מתעניינים מוזמנים לפנות למזכירות המחלקה ללימודי הוראה.